Παράταση για τη διασύνδεση POS με ΦΗΜ και ΑΑΔΕ

Παράταση έως 31 Μαρτίου δόθηκε στις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν λιανικές συναλλαγές προκειμένου να συνδέσουν τα τερματικά EFT/POS με τα συστήματα της ΑΑΔΕ και με τις ΦΗΜ.

Πρόκειται για μία νέα νέα υποχρέωση που εισάγεται φέτος για τις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν λιανικές συναλλαγές, και για την οποία έγινε λόγος ήδη στην ανάρτησή μας της 7ης Ιανουαρίου.

Πιο συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με ιδιώτες (λιανικές συναλλαγές) και διαθέτουν τερματικό αποδοχής καρτών EFT/POS* υποχρεούνται πλέον να συνδέσουν τα τερματικά αυτά με τα συστήματα της ΑΑΔΕ και να διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ τις εισπράξεις που πραγματοποιούν με χρήση EFT/POS, είτε απευθείας στις οικείες βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, είτε μέσω των ΦΗΜ**.

* Για να δείτε ποιες επιχειρήσεις υποχρεούνται να διαθέτουν EFT/POS, μπορείτε να συμβουλευθείτε τη σχετική ανάρτηση της RAPID.

** Για να δείτε ποιες επιχειρήσεις υποχρεούνται να εκδίδουν τα παραστατικά λιανικής με τη χρήση ΦΗΜ (Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών), μπορείτε να συμβουλευθείτε τον Οδηγό Έκδοσης Παραστατικών που έχει ετοιμάσει η RAPID.

Νομοθεσία

Η πιο πάνω υποχρέωση προκύπτει από το άρθρο 15β του ΚΦΔ (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας – ν.4987/2022), το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 41 του ν.5036/2023, τον οποίο θα βρείτε εδώ, και τροποποιήθηκε με το άρθρο 26 του ν.5047/2023, τον οποίο θα βρείτε εδώ.

Χρονοδιάγραμμα

Οι λεπτομέρειες και το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του άρθρου 15β του ΚΦΔ ρυθμίστηκαν με τις ακόλουθες Αποφάσεις της ΑΑΔΕ (πατήστε πάνω στους Συνδέσμους για να διαβάσετε την κάθε Απόφαση):

Α.1155/2023

Α.1156/2023

Α.1157/2023

A.1035/2024

Α.1042/2024

Οι προθεσμίες διαφέρουν αναλόγως του επιλεγέντος πρωτοκόλλου, ωστόσο οι υπόχρεοι θα πρέπει να έχουν κατά νου τις εξής ημερομηνίες:

  • Αν επιθυμούν να ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ τα υφιστάμενα συστήματά τους με νέο σύστημα “all-in-one”, δηλαδή σύστημα που είναι ταυτόχρονα ταμειακή μηχανή και POS, θα πρέπει να δηλώσουν αυτήν την πρόθεσή τους στην ΑΑΔΕ έως τις 29 Μαρτίου και να έχουν αποκτήσει το νέο σύστημα έως τις 30 Απριλίου.
  • Αν επιθυμούν να ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΟΥΝ τα υφιστάμενα συστήματά τους, θα πρέπει έως τις 31 Μαρτίου είτε να έχουν ολοκληρώσει την αναβάθμιση, είτε να έχουν κλείσει ραντεβού με τον τεχνικό τους προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αναβάθμιση έως τις 30 Απριλίου.

Πρόστιμα

Οι κυρώσεις για τις επιχειρήσεις που δεν διασυνδέσουν τα τερματικά EFT-POS με τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ και δεν διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ τις απαιτούμενες πληροφορίες προβλέπονται από το άρθρο 54θ του ΚΦΔ, το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 42 του ν.5036/2023, και κυμαίνονται από χίλια έως πενήντα χιλιάδες ευρώ ανά φορολογικό έτος.

Ενημερωθείτε σήμερα από την RAPID για όλα τα ωφελήματα που δικαιούται η δική σας επιχείρηση, καθώς και για κάθε φορολογικό, ασφαλιστικό ή μηχανογραφικό ζήτημα που σας απασχολεί. Επικοινωνήστε μαζί μας στο info@rapidsoft.gr.

Ο Όμιλος RAPID ξεκίνησε το 2011 και σήμερα υποστηρίζει περισσότερες από 500 μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και σε τρεις ακόμη χώρες. Αποτελείται από τρεις εταιρείες, την RAPID ΕΠΕ και την RAPID IKE στην Ελλάδα, και την RAPID SRL στη Ρουμανία.

Με μοναδικό και καινοτόμο τρόπο η RAPID είναι πλήρως καθετοποιημένη, με δικό της προσωπικό, και παρέχει ένα πλήρες πλέγμα υπηρεσιών σε πέντε νευραλγικά πεδία:

  • Λογιστικές, Φοροασφαλιστικές & Νομικές Υπηρεσίες
  • Μηχανογράφηση (Ανάπτυξη & Εμπορία Λογισμικού)
  • Χρηματοδότηση (Επιδοτήσεις, Δάνεια, Funds, Franchise)
  • Financial Monitoring (Reporting, Budgeting, Business Plans)
  • Online Παρουσία & Προβολή

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στην Εταιρική Παρουσίαση

Στο διαρκώς μεταβαλλόμενο σημερινό οικονομικό περιβάλλον, η RAPID:

>> βρίσκει τα απαιτούμενα κεφάλαια για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας:

Μεθοδολογία Χρηματοδότησης

και σας υποστηρίζει με ένα πλήρες πακέτο λογιστικών, φοροτεχνικών και μισθοδοτικών υπηρεσιών και με καινοτόμα εργαλεία financial monitoring:

INSIDER Presentation

Τιμοκατάλογος Λογιστικής

Μαζί θα σχεδιάσουμε την άριστη λύση για την επιχείρησή σας, λύση που θα αξιοποιεί πλήρως τη δυναμική του επιχειρηματικού σας σχεδίου και θα λαμβάνει υπ’ όψιν της όλα τα δεδομένα, φορολογικά, ασφαλιστικά, χρηματοδοτικά και μηχανογραφικά, χάρη στην καθετοποιημένη δομή της RAPID και στη μακρόχρονη εμπειρία μας σε όλους τους ανωτέρω τομείς.