Από την ώρα που η πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ μπήκε στη ζωή μας, όλες οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ ένα-ένα παραστατικό εσόδων & εξόδων που εκδίδουν ή λαμβάνουν αντιστοίχως. Μία περίληψη ως προς το τι ακριβώς υποχρεούνται να διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ οι επιχειρήσεις μπορείτε να διαβάσετε στη σχετική μας ανάρτηση: Σύνοψη υποχρεώσεων myDATA Επίσης, μπορείτε να συμβουλευθείτε τον Οδηγό Έκδοσης & Διαβίβασης Παραστατικών που ετοίμασε η RAPID: Οδηγός Έκδοσης & Διαβίβασης Παραστατικών Πρόστιμα μη διαβίβασης από ΦΗΜ Οι επιχειρήσεις που υποχρεούνται να χρησιμοποιούν ΦΗΜ για την έκδοση των παραστατικών τους (βλ. Οδηγό), εκτός από τη γενική υποχρέωση διαβίβασης παραστατικών στην πλατφόρμα myDATA, έχουν επιπλέον την υποχρέωση να διαβιβάζουν […]
Πλατφόρμα myDATA (my Digital Accounting and Tax Application) είναι η ψηφιακή πλατφόρμα υποδοχής των δεδομένων που διαβιβάζονται από τις επιχειρήσεις στην ΑΑΔΕ, η οποία είναι προσβάσιμη από τον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ και περιλαμβάνει το σύνολο των συναλλαγών εσόδων & εξόδων των επιχειρήσεων που τηρούν λογιστικά βιβλία σύμφωνα με τα ΕΛΠ. Το 2024 φαίνεται πως θα είναι το έτος κατά το οποίο θα δοκιμαστεί το σύνολο των λειτουργιών της πλατφόρμας. Στόχος είναι να προ-συμπληρώνεται αυτόματα η πλειονότητα των φορολογικών δηλώσεων, και ιδίως οι περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ (Φ2) και οι Δηλώσεις Φορολογίας Εισοδήματος (Ε3 κλπ.). Εξάλλου, το 2024 προστίθενται δύο νέες υποχρεώσεις διαβίβασης: η διαβίβαση των δελτίων διακίνησης (αποστολής) και η […]
Σε συνέχεια της σχετικής μας ανάρτησης της 17ης Σεπτεμβρίου 2023, σας ενημερώνουμε ότι μετατέθηκε για τις 9 Ιανουαρίου 2024 η καταληκτική προθεσμία της υποβολής δήλωσης για την επικαιροποίηση ή διόρθωση των στοιχείων των τερματικών EFT/POS που διέθετε καθεμία υπόχρεη επιχείρηση κατά τον μήνα Νοέμβριο του 2023. Για να δείτε ποιες επιχειρήσεις υποχρεούνται να διαθέτουν EFT/POS, μπορείτε να συμβουλευθείτε τη σχετική ανάρτηση της RAPID. Υπενθυμίζουμε ότι η υποβολή της ως άνω δήλωσης δεν είναι υποχρεωτική. Η δήλωση υποβάλλεται μόνο όταν μια επιχείρηση διαπιστώσει ότι είναι λανθασμένα ή ελλιπή τα στοιχεία των POS που έχουν διαβιβάσει στην ΑΑΔΕ για λ/σμό της επιχείρησης οι Πάροχοι των POS. Τυχόν μη υποβολή δήλωσης εκ μέρους […]
Μία νέα υποχρέωση εισάγεται για τις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν λιανικές συναλλαγές. Πιο συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με ιδιώτες (λιανικές συναλλαγές) και διαθέτουν τερματικό αποδοχής καρτών EFT/POS* υποχρεούνται πλέον να συνδέσουν τα τερματικά αυτά με τα συστήματα της ΑΑΔΕ και να διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ τις εισπράξεις που πραγματοποιούν με χρήση EFT/POS, είτε απευθείας στις οικείες βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, είτε μέσω των ΦΗΜ**. * Για να δείτε ποιες επιχειρήσεις υποχρεούνται να διαθέτουν EFT/POS, μπορείτε να συμβουλευθείτε τη σχετική ανάρτηση της RAPID. ** Για να δείτε ποιες επιχειρήσεις υποχρεούνται να εκδίδουν τα παραστατικά λιανικής με τη χρήση ΦΗΜ (Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών), μπορείτε να συμβουλευθείτε τον Οδηγό Έκδοσης Παραστατικών που έχει ετοιμάσει […]
Η παρούσα ανάρτηση αποσκοπεί στο να παρουσιάσει σύντομα όλες τις υποχρεώσεις που έχουν οι επιχειρήσεις από 1ης Ιανουαρίου 2024 ως προς την αποδοχή πληρωμών με κάρτα, την αποδοχή πληρωμών με IRIS, τη δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού και τη σχετική ενημέρωση των καταναλωτών. Η υποχρέωση των επιχειρήσεων να αποδέχονται πληρωμές με κάρτα και άλλα ηλεκτρονικά μέσα πηγάζει από το άρθρο 65 του ν.4446/2016, τον οποίο θα βρείτε εδώ. Τον ως άνω νόμο εξειδίκευσε αρχικά η ΚΥΑ 45231/20-04-2017, η οποία αντικαταστάθηκε πολύ πρόσφατα από την ΚΥΑ 119899/13-12-2023, την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ, και η οποία ορίζει συνοπτικά τα εξής: Υποχρέωση να αποδέχονται πληρωμές με κάρτα πληρωμών και με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από […]
100% επιδότηση για ηλεκτρονική τιμολόγηση ή για αντικατάσταση & αναβάθμιση ΦΗΜ. Άνοιξε νέος κύκλος αιτήσεων έως 10 Ιανουαρίου 2024. Κάντε τώρα την αίτησή σας με την RAPID μόνο με 50€! Επικοινωνήστε μαζί μας στο info@rapidsoft.gr. Την Προκήρυξη της Δράσης θα την βρείτε εδώ. Υποβολή αιτήσεων έως 10 Ιανουαρίου 2024. Δείτε τη μεθοδολογία μας στην Παρουσίαση των Υπηρεσιών Χρηματοδότησης Δικαιούχοι είναι όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (εκτός από τις επιχειρήσεις του πρωτογενούς τομέα και τα πρατήρια καυσίμων), οι οποίες: Ιδρύθηκαν πριν την 1η Ιανουαρίου 2022. Λειτουργούν με τις νόμιμες άδειες και με μία εκ των κάτωθι νομικών μορφών: ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ, ΙΚΕ, ΚοινΣΕΠ, Συνεταιρισμός, Ατομική Επιχείρηση. Επιλέξιμες δαπάνες είναι: Αντικατάσταση EFT/POS. […]
Δύο σημαντικές αλλαγές φέρνει ο νέος χρόνος ως προς τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων σχετικά με την έκδοση και διαβίβαση παραστατικών στην ΑΑΔΕ: Η πρώτη αφορά τη διαβίβαση σε πραγματικό χρόνο – αντί 24 ωρών που ισχύει σήμερα – όλων των παραστατικών εσόδων που εκδίδονται με μηχανογραφικό τρόπο. Η δεύτερη αφορά την υποχρέωση ενσωμάτωσης QR code στα ως άνω παραστατικά. Και για τις δύο αυτές αλλαγές μπορείτε να συμβουλευτείτε τις σχετικές μας αναρτήσεις. Για τις ως άνω υποχρεώσεις, η RAPID είναι δίπλα σας και για να σας συμβουλεύσει ως προς την άριστη λύση, αλλά και για να σας προμηθεύσει τις καλύτερες μηχανογραφικές λύσεις της αγοράς. Κατόπιν των τελευταίων αλλαγών, η RAPID […]
Σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή την ίδια τη στιγμή της έκδοσής τους, θα διαβιβάζονται από 1ης Ιανουαρίου 2024 όλα τα παραστατικά εσόδων που εκδίδονται με μηχανογραφικό τρόπο. Κατόπιν τούτου, η RAPID τροποποίησε και ενημέρωσε τον Οδηγό Έκδοσης & Διαβίβασης Παραστατικών που έχει ετοιμάσει και τον οποίο θα βρείτε σε αυτόν εδώ τον Σύνδεσμο. Πρακτικά, η αλλαγή αυτή επηρεάζει τις επιχειρήσεις που έχουν επιλέξει τη 2η μέθοδο (βλ. Οδηγό) έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών, δηλαδή την έκδοσή τους από ERP και τη διαβίβασή τους με ίδια μέσα, δηλ. χωρίς σύμβαση με πάροχο. Οι επιχειρήσεις αυτές είχαν μέχρι σήμερα στη διάθεσή τους 24 ώρες για να διαβιβάσουν στην πλατφόρμα myDATA τα εκδιδόμενα μέσα από […]
Προς βοήθεια των επιχειρήσεων που λαμβάνουν υποστήριξη από την RAPID, ετοιμάσαμε παλαιότερα έναν Οδηγό Έκδοσης & Διαβίβασης Παραστατικών, τον οποίο επικαιροποιούμε τακτικά και του οποίου την τελευταία έκδοση θα βρείτε σε αυτόν εδώ τον Σύνδεσμο. Αυτό που αλλάζει από 1ης Ιανουαρίου 2024 είναι ότι πλέον καθίσταται υποχρεωτική η ενσωμάτωση QR code σε όλα τα παραστατικά που εκδίδονται με μηχανογραφικό τρόπο. Προς διευκόλυνσή σας, παραθέτουμε εδώ αναλυτικά τι θα πρέπει να κάνετε, αναλόγως του τρόπου με τον οποίο εκδίδει η επιχείρησή σας τα παραστατικά εσόδων: Αν εκδίδετε τα παραστατικά σας με άυλη ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου, δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα: τα παραστατικά σας φέρουν ήδη QR code. Αν εκδίδετε τα […]
Έκπτωση 30% στον φόρο εισοδήματος έχει όποιος μετατρέψει την ατομική του επιχείρηση σε κεφαλαιουχική. Το ίδιο ισχύει και για συγχωνεύσεις μικρομεσαίων εταιρειών. Πιο συγκεκριμένα, με τον ν.4935/2022, τον οποίο θα βρείτε εδώ, θεσπίστηκαν τα εξής: Μείωση φόρου 30% θα έχουν οι νέες εταιρείες που θα προκύψουν από εισφορά (“μετατροπή”) ατομικής επιχείρησης, εφ΄όσον πληρούνται αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις: (α) Η εισφερόμενη ατομική επιχείρηση έχει πραγματοποιήσει έναρξη εργασιών τουλάχιστον προ τριετίας από την ημερομηνία της εισφοράς. (β) Η νέα εταιρεία τηρεί λογιστικά αρχεία με το διπλογραφικό σύστημα. Μείωση φόρου 30% έχουν οι νέες εταιρείες που θα προκύψουν από μετασχηματισμό υφιστάμενων επιχειρήσεων, εφ΄όσον πληρούνται αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις: (α) Ο συνολικός κύκλος […]
Πρόσφατα σχόλια