Τι ισχύει για την υποχρεωτική αργία της Πρωτομαγιάς.

Με τις αποφάσεις 33566/2022 του Υπουργού Εργασίας και 5899/2022 του Υπουργού Εσωτερικών μετατέθηκε για την Δευτέρα 2 Μαΐου 2022 η υποχρεωτική αργία της Πρωτομαγιάς.

Στις ημέρες υποχρεωτικής αργίας απαγορεύεται η απασχόληση των εργαζομένων και η λειτουργία των επιχειρήσεων. Οι εργαζόμενοι των επιχειρήσεων που δεν λειτουργούν θα λάβουν κανονικά το σύνηθες ημερομίσθιό τους, εφόσον αμείβονται με ημερομίσθιο, και τον μηνιαίο μισθό τους, εφόσον αμείβονται με μισθό.

Οι εργαζόμενοι που θα απασχοληθούν νόμιμα στις επιχειρήσεις που κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται να λειτουργούν κατά τις Κυριακές και αργίες θα λάβουν:

  • Αν αμείβονται με ημερομίσθιο, το σύνηθες καταβαλλόμενο ημερομίσθιό τους και προσαύξηση 75% που θα υπολογισθεί στο νόμιμο ωρομίσθιό τους για όσες ώρες απασχοληθούν.
  • Αν αμείβονται με μηνιαίο μισθό, και

(i) απασχολούνται σε επιχειρήσεις που αργούν κατά τις Κυριακές και ημέρες αργίας και εκτάκτως θα λειτουργήσουν τις ημέρες υποχρεωτικής αργίας, οφείλεται το 1/25 του  συνήθως καταβαλλομένου μισθού τους και επιπλέον προσαύξηση 75% επί του νόμιμου ημερομισθίου για όσες ώρες απασχοληθούν.

(ii) απασχολούνται σε επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα κατά τις Κυριακές και αργίες, οφείλεται μόνον προσαύξηση 75%, που υπολογίζεται στο 1/25 του νομίμου ημερομισθίου τους για όσες ώρες απασχοληθούν.

Υπενθυμίζεται εξάλλου ότι

  • Δεν επιτρέπεται ο συμψηφισμός ημέρας οφειλόμενης ανάπαυσης (ρεπό) με την ημέρα υποχρεωτικής αργίας, και
  • Όπου ισχύουν ευνοϊκότεροι όροι (πχ από ΣΣΕ, Κανονισμό Εργασίας, επιχειρησιακή συνήθεια ή έθιμο) ως προς τις προσαυξήσεις της αμοιβής για την εργασία σε ημέρα υποχρεωτικής αργίας ή Κυριακής, αυτοί οι όροι υπερισχύουν.

Σύνδεσμοι νομοθεσίας

N.4468/2017 άρθρο 14

Απόφαση 33566/2022 του Υπουργού Εργασίας

Απόφαση 5899/2022 του Υπουργού Εσωτερικών

Ενημερωθείτε σήμερα δωρεάν από την RAPID για όλα τα ευεργετήματα που παρέχει η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ελληνικό Δημόσιο στις επιχειρήσεις που επλήγησαν από τον COVID-19. Τηλ. 211 411 5217, e-mail: info@rapidsoft.gr.


Η RAPID ιδρύθηκε το 2011 και σήμερα υποστηρίζει περισσότερες από 500 μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και σε τρεις ακόμη χώρες. Αποστολή μας είναι να παρέχουμε ολοκληρωμένες υποστηρικτικές υπηρεσίες σε ένα ευρύτατο φάσμα εταιρικών αναγκών, τις οποίες ομαδοποιούμε σε πέντε πυλώνες:

  • Λογιστική – Φοροτεχνική – Tax Optimisation
  • Οικονομική Παρακολούθηση & Προγραμματισμός
  • Χρηματοδότηση
  • Financial Software & ERPs
  • Online Παρουσία & Προβολή

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στην Εταιρική Παρουσίαση